A Milli Futbol Takımı teknik direktörü Vincenzo Montella “İstifa edeceğimi soruyorsanız bunun cevabı hayır, hala enerjim var“ dedi.
Türkiye 2026 Dünya Kupası’ndaki iki maçını da kaybederek gruptan çıkma şansını yitirdi. Milliler ilk maçta Avustralya’ya 2-0, ikinci maçta da Paraguay’a 1-0 mağlup oldu.
D grubundaki üçüncü maçında ABD’yle 26 Haziran’da karşılaşacak olan milli takımın teknik direktörü Montella, Türkiye’nin tarihte ilk kez aynı teknik direktörle üst üste hem Avrupa Şampiyonası’na hem de Dünya Kupası’na katıldığını belirterek şunları söyledi:
“Ben takımı her iki turnuvaya da soktum. Çok motiveyim. Sayın başkanın ve futbolcuların desteği benim için yeterli.
Ben bir profesyonelim, bütün bu yıllar içinde kalbimi ortaya koydum. Tutkuyla zamanımı buna adadım.
İstifa edeceğimi soruyorsanız bunun cevabı hayır. Hala enerjim var, hala heyecanım var. Bu tecrübelerden sonra kendimi daha güçlü hissediyorum.
Benim istifamı isteyenler de bunu yapmayacağımı kabullenmeli. Başkan ve futbolcular tersini söyleyene kadar bütün motivasyonumla görevime devam edeceğim.”
İki maçta da iyi oyun oynanmış
Takımın her iki maçta da iyi oyun oynadığını öne süren Montella şöyle devam etti:
* Öyle bir takım oluşturmak istiyorsunuz ki, taraftarlara da heyecan versin. En başta bu kolay olmadı. İlk amaç Avrupa Şampiyonası’na taşımaktı. Gençleri destekledik, futbolcular değerlerini ortaya koymaya başladı.
* Uluslar A Ligi’ne de çıkmayı başardık. Bir futbolcu milli takımda oynadığı zaman oynama biçimlerini iyileştirir. Hedef Dünya Kupası’ydı ve buraya katılabildik. Bundan sonraki aşama bu seviyeyi korumak olacak. Kolay olmayacak. Biz en güçlü takımlarla karşı karşıya kalabilmek istiyoruz.
‘Otellin önünde üç-dört kişi protesto etti’
* Bundan sonraki Avrupa Şampiyonası’na da katılarak bütün hedeflerimizi yerine getirmek istiyoruz. Futbolcularımız eskiden ortamdan dolayı canı sıkılarak geliyordu, şimdiyse gelmek için gün sayıyorlar. Bunu da korumak gerekiyor.
Dünkü protestolarla ilgili de İtalyan teknik adam “Otelin önüne üç, dört kişi gelip protesto etti, video çekti ve bazı gazetecilere bunu yaydı. Ama sonrasında elli kişi gelip bize destek verdi, ardından antrenmanı izlemeye geldiler” dedi.

